15 dec. 2011

Enaktare

I skolan ska vi göra enanktare efter musikalen, en pjäs med endast en akt alltså. För en grupp på sex personer kommer detta bli ett väldigt stort projekt, och de kommer att få åka ut och spela en helt nyskriven pjäs!
Detta manus är satt i framtiden, en dystopi. Pjäsen utspelar sig på en kyrkogård där några ungdomar ska gräva sjuttiofem gravar, för att få bensin så de kan ta sig ifrån staden. anledningen till detta är att människor dör hit och hit, och nyligen har det varit ett styckmord och man har hittat kroppsdelar av en kvinna lite här och där.
Sättet pjäsen är skriven på är så speciellt, lite konstigt och poetiskt, men ändå modernt. Ytterst modernt.
Och jag är helt jävla nerkärad i manuset! Det är så sjukt bra att jag önskar jag skrivit det själv! Nu hoppas jag till det yttersta att jag ska få vara med, det är nämligen våra lärare som väljer vilka som skall spela.
Hoppas, hoppas, hoppas! Det är precis sådant här jag vill syssla med! Håll tummarna för mig! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar